Un pocket cruiser autoprogettato in costruzione

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LOA 5.05 m

Beam 2.31 m

Mast 8.0 m

CP 0.57

LWL 4.45 m @ 0.16 draft = 0.508 t displacement light ship

LWL 4.96 m @ 0.24 draft = 0.880 t displacement to DWL

Draft 0.16 m hull only light ship

Draft 0.36 m Centerboard and bulbkeel UP

Draft 1.56 m Centerboard and bulb keel DOWN

Ballast 150 kg Bulb keel steel – 100 litres fresh water – 2 x 100 amp batteries 12 volt

Power !! 0.692 kw (0.94 hp) to achive hull speed of 6 knots @ 0.16 m draft = 0.496 ton displacement

Main sail 10.2 sqm

Jib 7.1 sqm

Genaker 20.8 sqm

Lead CE lead over LCR = 1.8% of LWL

Headroom max 1.2 m

Bunks Two @ 1.9 m x 0.7 m

Centerboard Naca 63-012 by 400 mm wide and 1200 mm deep

Rudders x2 Naca 63-010 by 200 mm wide and 800 mm deep

Outboard Mercury 5 hp two stroke – backup 12 v trolling motor

Electrical 12v Two solar panels – small windvane

Charger Automotive alternator 60 A belt driven by a 4.5 hp Robin eh12 fourstroke engine

Il sign. Manie Botha in sud africa sta costruendo un pocket cruiser di 5 metri autoprogettato e nel suo
blog potete seguire le fasi della costruzione.
Mi sembra di capire dal suo blog che sia disposto a fornire il progetto gratuitamente a chi è interessato,
bisogna contattarlo via email.
Clicca qui sotto per vedere il suo blog:

http://compaxboats.wordpress.com/

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